پاورپوینت معماری پایدار
نوشته شده توسط : زپو

 پاورپوینت معماری پایدار


معماری پایدار

آیتم های مورد بحث:

تعريف نگارنده از معماري پايدارتاریخچه معماری پایدارمفاهیم پایداری معانی پایداری اصول معماری پایدارنظریه معماران پایدار مصالح سبزشعارهای معماری پایدارمعماری اکوتکمعماران پایدار نمونه بناهای پایدار
تعريف معماري پايدار
استفاده از سوختهای موجود به گونه ای که برای آیندگان کافی ،از ضربه زدن به محیط جلوگیری وحداکثر استفاده از مواد سوختی مورد استفاده شود.

تاریخچه معماری پایدار
   بحران افزایش آلودگی محیط زیست در اواسط دهه1970 ، سبب تشکیل گروههای طرفدار و حامی محیط زیست گردید و مفهوم گسترده ای تحت عنوان «پایداری» پیگیری شد. اصطلاح «پایدار (sustainable)» برای نخستین بار در سال 1986 توسط كمیته جهانی گسترش محیط زیست تحت عنوان «رویارویی با نیازهای عصر حاضر بدون به مخاطره انداختن منابع نسل آینده برای مقابله با نیازهایشان» مطرح گرديد .

معماری پایدار در گذر تاریخ
   فرآیند پایدار یا سبز در زمینه معماری سابقه ای کهن دارد و مثال آن ،پی بردن انسان های غار نشین به استفاده از جهت و سمت مناسب غارها، از لحاظ دمای محیط می باشد و یا بررسی اصول معماری «استحکام ،زیبایی و فایده»

اهداف کلی معماری سبز
   هدف کلی معماری سبز یا پایدار، کاهش آسیب بر محیط و منابع انرژی و طبیعت است، یعنی ساختمانی که کمترین ناسازگاری و مغایرت را با محیط طبیعی پیرامون خود و در پهنه وسیع تر با منطقه و جهان دارد.

مفاهیم پایداری
اصول پايدار حفاظت  و نگهداري  همساز  باطبيعت است
دومين مفهوم پايداري ؛ منطقه گرايي و بوم گرايي است يا مفهومي است كه نشان مي دهد  افراد در مجموعه هايي هستند كه تكنولوژي آينده ساز و آينده نگر بايد براساس الگوههاي بومي و منطقه  اي عمل كند .  
سومين مفهوم وابسته به اخلاق  است، رویکردی که علاوه بر عدم تحمل تخریب و ضایعه بر محیط پیرامونی از تواناییهای نسلهای آینده در برآوردن نیازهایشان نمی کاهد.

معانی پایداری
 دهخدا پايداري را به معناي با دوام و ماندني آورده است. در زبان لاتين نيز از پايداري تحت اين عناوين ياد شده است:    
 SUSTAIN؛حمايت،زنده نگاه داشتن، ادامه دادن مستمر      
 SUSTAINABLE؛ پايداري ،  صفتي كه چيزي  را توصيف مي كند كه باعث آرامش و تأمين زندگي و در نتيجه  تداوم زندگي و طولاني كردن آن را منجر ميشود
SUSTANCE ؛فرايند پايداري زندگي

اصول معماری سبز یا پایدار

اصل اول : حفاظت از انرژیاصل دوم : کار با اقلیماصول سوم : کاهش استفاده از منابع جدید اصل چهارم : احترام به کاربران اصل پنجم : احترام به سایتاصل ششم: کل گرایی
نظریه معماران درمورد معماری پایدار
نورمن فاستر معتقد به بیش‌تر کار کردن و استفاده کردن از کم‌ترین امکانات است و عنوان می‌نماید که باید به جای استفاده از منابع مکانیکی، از منابع سوختی روبه زوال و تجدیدشونده استفاده شود .یان کاپلیکی معتقد است که بیش‌تر از 80 درصد انرژی می‌تواند توسط ساختمان‌ها تامین شود. به طور مثال ممکن است انرژی در ساعت‌های شب به شبکه‌ی الکتریسیته‌ی ساختمان بازگردانده شود. توجه به انرژی در سازه‌ی ساختمان نیز از ایده‌های وی است.

...


خرید و دانلود  پاورپوینت معماری پایدار






:: برچسب‌ها: معماری پایدار , معماری سبز , پاورپوینت معماری پایدار , تاریخچه پیدایش معماری پایدار ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: